באירופה מתחננים לטראמפ: אל תטיל עלינו סנקציות

    מוטי סבן No Comments on באירופה מתחננים לטראמפ: אל תטיל עלינו סנקציות

    אם בהתחלה הפגינו שרירים באיחוד האירופי מול טראמפ, מהר מאוד הם הבינו שאין כח להסכם בלי ארה"ב וסופו לביטולו. עכשיו מבקשים האירופאים להתחשב בחברות אירופאיות ולא להשית עליהם עיצומים. הסכם הגרעין הסוף?

    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם בהתחלה ניסו באיחוד האירופי לעשות שרירים ולתת תשובה לארה"ב על ביטול הסכם הגרעין מצידה, עכשיו אחר זמן מבינות עוד ועוד מדינות באירופה כי לא שווה להם לעשות עסקים עם איראן ולהפסיד את השוק האמריקני הענק.

    היום (רביעי) שיגר האיחוד האירופי פנייה לשר האוצר של ארה"ב סטיב מנוצ'ין בו הם מבקשים לפטור את החברות הארופאיות מסנקציות בגלל עסקים שהם עושים באיראן. בפנייה נאמר: "כבעלי ברית אנחנו מצפים שארה"ב תימנע מנקיטת צעדים שיזיקו לאינטרסים הביטחוניים של אירופה".

    החברות הגדולות באירופה כבר הפסיקו את עסקיהם באיראן ולא חיכו להוראת ממשלתם הם כבר הבינו שלא כדאי לשחק עם האמריקנים, טראמפ מתכוון להטיל סנקציות על כל חברה. נראה שההתקפלות האירופאית היא לקראת הבנה שאין מנוס אלה מביטול כללי של ההסכם בהעדר ארה"ב אין כח להסכם.

    בה בעת ראש הממשלה במסע מדיני באירופה לשכנע את מעצמות אירופה לבטל את ההסכם עם איראן בכדי להשמיד את תוכנית הגרעיןהאיראנית ואולי אף קריסת משטר האייתלות לו מייחלים האמריקנים והישראלים.

     



    0 תגובות